Gamla bilar asså..

Min första lektion idag började halv ett så innan jag åkte till skolan tänkte jag att jag skulle åka in till Södertälje för att hämta ut mitt körkort.
Så jag sätter mig i min gamla lilla bil och kör iväg. När jag nästan har kommit ut ur Nykvarn kommer jag på att man kanske ska kolla bensin mätaren. Den står på noll.
Jaha, kul kul kul tänker jag och vänder lite panikartat hem igen och hoppas på att jag inte ska få soppa torsk.
Det fick jag ju inte.
När jag kommer hem från skolan sen igen så berättar jag detta för mamma och pappa.
Och gissa vad pappa säger?
- Bensin mätaren är trasig. Varningslampan blinkar ganska länge innan det blir kris.
Sedan lägger han till:
- Det är så med gamla bilar.
Ja, pappa jag vet att den är lite konstig, men kunde inte du ha berättat det innan?
Aja, så småningom så kommer jag väl förstå mig på min lilla peugout.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0