Tårna ramlar av!

Som sagt, jag är barnvakt till mina syskon. idag klockan 8 ringer telefonen, det var nån som ville ha tag på pappa. Kul. Samtidigt så kommer min lillebror upp. Orka gå upp så tidigt! Jag sa att vi kunde ligga i min säng ett tag innan vi gick ner och åt frukost. Så det gjorde vi. det som störde mig var att jag hade sagt att han fick väcka mig när det var just ute, och det var fortfarande gryning så jag blev lite irriterad. Jag tycker lite synd om honom för sånt kan ju inte han veta, om det är ljust eller gryning.
Sen skulle vi gå ut och åka pulka så han skulle bli av med energi. Jag orkade bara stanna i pulkabacken i en halvtimme, för mina tår höll på att förfrysa. Det var -13 grader ute! Herregud! Lyckat. Nu kommer han vara lika hyper idag som han var igår-.-

H&M katalogen kom idag! Woho! Jag såg massor av fina grejer, men dom kan jag bara drömma om. Jag är pank. Lus pank. En annan grej som jag såg var såna där fula blusar si´m är lite halvlånga och som påminner lite om japanska kimonos. Eller egentligen är de inte fula, men folk har dom till allt och även om dom inte passar i såna. Jag tycker inte om när folk inte kan hlä sig efter vad deras kropp passar i. Okej, ja jag vet alla är inte smala och det är inget fel på dom med kurvig kropp eller tjocka. Det är faktiskt snyggt. Om man kan klä sig rätt. Men här är några exempel på hur man inte ska klä sig: om man har stora bröst ska man se till att inte ha för djupa urringningar. Då ser det ut som om brösten är på väg att ploppa ut. Osexigt. Eller som jag såg, en tjej som var ganska tjock, men inte hade insett det hade jäääätte tighta jeans och världens största valkar hängde ut på sidorna. Eller förstora kläder, också irriterande. Bli medveten om hur eran kropp ser ut, var nöjd med den och klä er efter den!
Och till sist, ja jag erkänner jag är ytlig. Därför att jag gillar vackra saker. Man kan vara vacker på insidan också, men det är en annan sak. Och alla kan vara vackra på utsidan också.

Kommentarer
Postat av: Jenny

sv; nu vet jag inte säkert om det är du som kommenterade min blogg eftersom att det inte är någon länk till någon blogg meen.. chansar på det ;D duktig du är som samlar vuxenpoäng, haha! :D



håller med angående det du skrev om kläder :) eller ooversize kan vara snyggt tycker jag om man matchar det rätt. men för små kläder är aldrig snyggt!

2009-12-30 @ 14:23:38
URL: http://cordell.blogg.se/
Postat av: O

Sant. Man ska klä sig efter vad som passar, inte vad som många andra är snygga i för det kanske inte passar ens kropp. Allt kan inte passa på alla, så är det bara..

2009-12-30 @ 15:04:27
Postat av: Jenny

sv; nejdå, varför skulle du få skäll? :p du skrev ju inte precis något elakt, tycker inte jag iallafall! :)

2009-12-30 @ 15:44:29
URL: http://cordell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0