True Blood

Här följer mina favorit karaktärer från den vidunderligt bra serien True Blood!
Sam Merlotte spalad av Sam Trammel
I första säsongen ville jag bara att han skulle försvinna.
Jag tyckte att han var grymt jobbig.
Men i andra och tredje säsongen har karaktären gjort ett rejält lyft.
Nu gillar jag honom mer och mer för varje avsnitt.
Tara Thornton spelad av Rutina Wesley.
Tara är nog den coolaste karaktären i serien. Hon biter tillbaka så fort hon får skit.
Samtidigt är hon väldigt sårbar och har ett enormt djup.
Ibland vill man inget annat än att hålla om henne för att trösta henne.
Sookie Stackhouse spelad av Anna Paquin.
Seriens huvudroll får ofta skit. Många ogillar henne.
Jag älskar henne. Hennes naivitet och lojalitet skapar de mest komiska situationerna som alltid får mig att skratta.
Hon utsätts hela tiden för situationer som är farligare är hon förstår. Därför gräver hon sig ofta djupare ner i dem frivilligt.
Sookie har ett enormt hjärta.
Jason Stackhouse spelad av Ryan Kwanten.
Här är nog seriens mest korkade karaktär.
Jason kan knappt lokalisera sin egen byxficka ibland.
Han hamnar alltid i trubbel och är väldigt lätt att utnyttja, vilket sektledare och drogade flickvänner gladeligen gjort.
Men Jason har trots allt, precis som sin syster Sookie, ett stort hjärta. Och han skulle aldrig svika henne.
När Jason för en gångs skull hittar rätt väg och inte låter sig utnyttjas så kan han rädda dagen.
Dessutom är den Australiensaren Ryan gryyymt snygg!
Eric Northman spelad av våran egen Alexander Skarsgård.
Här har vi den elake, själviske och sexiga vampyren Eric Northman.
Han bara måste vara på den här listan.
Eric är över 1000 år gammal och är en vikingavampyr.
Han driver baren Fangtasia.
Varför gillar man honom då? (förutom att han är snygg)
Jag vet inte.. Man bara gör det. Jag antar att han är spännande, man vet aldrig var man har honom.
Den ända som man med all säkerhet vet att han nånsin har älskat (som vampyr) är hans skapare Godric som dog i säsong 2.

Det finns så klart en hel del fler karaktärer som jag gillar däribland Hoyt Forthenberry och vampyren Jessica.
Terry Bellefleur är ganska kul och även Arlene.
Men alla kan ju inte vara favoriter!
Men Bill då? Sookies älskade vampyr?
Nej, tyvärr, Stephen Moyer, men du har en av de värsta karaktärerna i serien.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Hehe, här måste jag ju kommentera! Tar nu igen allt jag missat under semestern ;)



Jag håller definitivt med om Bill! Jag tycker han är sååååååå tråkig och bara blä, han får gärna försvinna för mig. Favoriter däremot.. hm SJÄLVKLART Eric, vad annars? Men sedan då.. hm.. tycker nog faktiskt om de flesta, de har sin charm. Fast inte Taras mor. Haha, men däremot tycker jag Tara är coolast i hela serien, verkligen! Jag gillar itne att Sookie är så galen i Bill, men annars är hon charmig haha :) Och Jason, han är ju Jason! Snygg och som du säger stort hjärta. Gillar även Sam, och Jessica och Hoyt är så söt haha. Terry gillar jag också. Ja som sagt.. nästan alla haha! ;) Ungefär som du ;)

2010-08-03 @ 19:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0