Våffelkunskap!

Vi käkade soppa och våfflor till middag. Gott! :)
Jag kom och tänka på en sak som alltid stör mig och det är att en alltid måste stå och vakta våffeljärnet så att våfflorna inte bränns.
Nu finns det säkert våffeljärn som är bättre än vårat urgamla men ändå...
Tankarna flög iväg och snart hade jag funderat ut en lösning som jag inte ens vet om den håller i teorin.
Men såhär: om man bygger ett våffeljärn som kan känna av skillnaderna i vikt och densitet så skulle man kunna ställa in hur gräddad man vill att våfflan ska vara. Järnet vet att vi den här och den här skillnaden så är våfflan olika gräddad! Och ni som inte har läst kemi, var kommer då den här skillnaden ifrån?
Jo, som alla som har läst kemi på grundskolan borde veta så sker det en kemisk reaktion. Den ska då förändra massan och densiteten, t.ex genom att vatten från våfflan dunstar bort, och säkert så bildas lite koldioxid.
Nu kommer säkert VåfflorAB och snor min idé! XD (*vet inte om det finns nåt sånt företag, hittade bara på)
Haha, ne skoja bara!
Okej, nu märker alla att jag går naturprogrammet!
(eller egentligen Artes NV på Europaskolan, Strängnäs. Om du vill veta vad det är får du väl kolla upp det. Orkar inte beskriva)

Kommentarer
Postat av: O

Haha! Härliga idéer! ;D

2010-02-09 @ 22:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0