Ich Liebe Deutschland!

Ett av mina favorit länder är Tyskland. Det är så himla roliga människor, vackert och har en otrolig historia. Språket är också fint:) Öh.. okej tycker kanske ni. Att Tyskland skulle vara vackert och att tyska är ett fint språk är kanske inte direkt det man brukar tycka. Men jag tycker faktiskt att Tyska är vackert!
De flesta gillar nog Tysklands öl. Men det finns så himla mycket mer! Shopping, kultur, mat... Okej, Tyskar klär sig kanske inte världsbäst, men det finns ändå helt otrolig shopping där, så man börjar ju fundera ibland var Tyskarna hittar sina fula kläder.
Och maten! Gud vad jag saknar den, jag åt hur mycket som helst senast jag var där, familjen som jag bodde hos tänkte nog göda mig precis som häxan i Hans och Greta:P
Nån gång i framtiden ska jag bo i Berlin, för det är verkligen otrolig stad!
Tv tornet i Berlin

Kommentarer
Postat av: O

Inte min favoritstad, men jag är glad att vi alla tycker olika! Dock ska man inte underskatta Tyskland!

2010-01-22 @ 22:34:39
Postat av: Jannike

Har aldrig varit där (Om inte flyplats räknas :P) så jag vet inte om jag håller med, men det skulle vara kul att åka dit någon gång :)

2010-01-23 @ 17:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0