Bilen pajade på motorvägen

Det är faktiskt sant. 1000 meter innan morabergsavfarten, slutar bilen att rulla och det är bara att svänga in mot kanten.
Kuligt. Var på väg hem från Bro Hof där jag jobbade i helgen.
Bilen börjar knäppa sig redan när jag ska köra hem, men pappa tyckte att jag skulle köra så långt jag kunde.
Vi hade lite misstankar om att det var generatorremmen som hade pajat. (om den nu heter det??)
Under resans gång stängdes olika funktioner ner en efter en.
Först radion, sen  ABS bromsarna, sen fläkten... osv.
Tillslut stängde hela bilen ner.
Jag han ju en bit iaf.
Pappa fick komma med den andra bilen och så fick vi bogsera bilen hem.
Och det var generatorremmen som hade gått av.
Om ni ville veta.
Nu väntar jag på att nästa avsnitt av True Blood ska sändas. Nåt bra händer idag iaf.
Var ju inte såhär illa iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0