Cykeltur

Idag fick jag för mig att jag borde börja träna.
Jag hatar att springa, och jag får alltid så ont i benen av det.
Sen så tänkte jag att jag kan ju simma.
Men det kändes som att det skulle vara för mycket folk nere på badstranden.
Då kom jag på det! Ut och cykla! Woho!
Så jag satte på mig träningskläder, packade en väska med vatten, äpple och badkläder.
Jag han cykla i nästan 10 minuter.
Sen så kände jag att jag höll på att tappa andan.
"Helt otrolig! Så här j*vla dålig komdis kan man ju bara inte ha!"
Jag kastade mig av cyklen.
*SNILLEBLIXT*
Det var ju inte min (helt otroligt värdelösa) kondis som var orsaken!
Haha, nej ni! Min sportbehå satt tightare än tightas just precis under brösten.
Ett 3 cm tjockt resårband gjorde det lika lätt att häva bröstkorgen upp och ner som en korsett.
Och korsett, det är faktsikt inte det ideela sport utrustningen.
Tur var att  jag hade badkläder med mig och att jag hade valt att cykla på en mindre trafikerad skogsväg.
Så jag gick helt enkelt in i skogen och bytte om.
Sen cyklade jag vidare. Inte i nån imponerande hastighet, men i all fall.
Tog ett dopp och var precis på väg hem igen när kedjan hoppade.
Kul tänkte jag, men jag fick på den ganska snabbt, som tur var!
Det var en riktig äventyrlig cykeltur va?
Aja, nu har jag iaf börjat, och nu ska vi se till att hålla i det här!

Kommentarer
Postat av: Mrs. Saifa

Hej! Tusen tack. Jag försöker att skriva på svenska så gott det går :)

Min kille är svensk och hjälper mig med stavning och gramatik, annars använder jag mig av google.



Tack för att du besökte min blogg :)

2010-07-28 @ 22:54:01
URL: http://mrssaifa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Duktig du är! :D jag tänker hela tiden att jag ska dra ut och springa eller cykla eller nåt men det blir nästan aldrig av, är ju så tråkigt att göra det själv :O

2010-07-28 @ 23:38:56
URL: http://cordell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0