Snabba Cash

Har precis läst ut Snabba Cash.
Jag vet inte vad jag ska tycka.
Var den bra? Var den dålig?
På något sätt var den intressant.
Det var väl det som gjorde att jag läste ut den så fort.
Men ändå, jag hatar språket. Jag vet inte om det var fel i utgåvan eller om det skulle vara så på riktigt.
Men på flera ställen hade orden "var" och "hade" utelämnats.
Det störde mig.
Mig, den som är handikappad i grammatik och stavning.
Jag tycker att det säger en del.
Och annars var väl boken inget litterärt mästervärk.
Intressant men dåligt skriven.
Nu vill jag se filmen.
Någon som har den och kan låna ut den?
Dessutom har jag läst att det ska göras en Hollywood version av boken och det går rykten om att Zac Efron ska spela JW.
Vi får väl se hur det blir med det.
Men egentligen, varför duger inte orginalfilmerna för den Amerikanska populationen?
Är Europeiska (och japansk skräck) filmer verkligen så outhärdliga att man till och med måste göra Am. version av brittiska filmer och serier där man pratar samma språk?
Eller har Hollywood helt enkelt dålig fantasi?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0