Bryssel

Okej, här kommer det, jag är säker på att ni alla har väntat! Min resa i Bryssel!
(kör Bryssel och Paris separat, kändes bra så)
Anländer till ett regnigt Bryssel, jag tål inte regn och sveper in mig i en sjal :P Torget som vi står på heter Grand Place och är väldigt vackert. Runt om kring här finns mycket intressant att se, bl.a den världskända (och väldigt pyttiga) statyn Mannekin Pis.
Stadsvandring i Bryssel, på bilden ser ni två heta katter:P
Douglas och Martin framför Belgiens coolaste bil!
Dags för middag med vänner :)
Jag och Elli utanför EU-parlamentet:)
....
.....
...
Jag tänkte också ge lite tips för era framtida resor i Belgien.
Först och främst så kanske det låter som ett väldigt tråkigt land, men det är det verkligen inte, det är jättemysigt och massor av god mat! Åk dit och se!
Okej lite Do and Don't:
DO:
-Läs på om arkitektur stilar och konst. Man kanske inte har så stor lust att läsa på inför en resa, men jag lovar dig att allt kommer bli väldigt mycket intressantare om du gör det.
-Ät choklad. Lägg upp en budget för choklad, jag hittade jättefina praliner som såg ut som blommor i Medltidstaden Brygge!
-Prata Engelska(om du inte med all säkerhet vet att de är valloner och du kan prata franska, då kan du prata franska) Flamländare gillar inte att prata franska.
-Se till att veta om att det finns en etnisk konflikt i Belgien.
-Prova Moule Frites (musslor och pommes) även om du inte gillar det. Det hör till. Till och med jag gjorde det. Jag åt 10 musslor, sen fick krull och Jacob mina :P
DONT:
-Sup dig inte fördärvad. Alkohol är väldigt billigt i Belgien, jag köpte en flaska mousserande för 3€, så akta! Jag säger bara, det är inte kul med för mycket!
-Om du är tjej kan det bli obehagligt. Killarna är väldigt på svenska tjejer med blont hår, kort kjol och klackar. Och jag menar det. Om du tycker sånt är obehagligt, tänk på vad du sätter på dig.
-Gå inte till McDonalds. Svin dyrt. Man betalar 6 kr för en ketchup.
Blom chokladen får avsluta!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vad fint Sara :) Du ser ut att ha haft det roligt :) Kram

2010-05-15 @ 20:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0