Shooting Dogs

Såg filmen Shooting Dogs idag.
Den var grym. Bokstavligt talat. Den handlade om folkmordet i Rwanda 1994.
Jag rekommenderar den starkt.
Vi såg den på SKUNK (Svenska Kyrkans Unga i Nykvarn)
Vi var kanske 10-12 pers som satt och tittade.
Efter filmen var det helt tyst. Ingen hade något att säga. Så stark var den.
Helt otroligt.
Den vara så bra och rörande, samtidigt som jag äcklades av allt hat som en människa kan innehålla.
Speciellt en viss detalj gjorde mig arg och äcklad.
Det stod en hel mobb med människor utanför ett inhägnat område med 1500 människor som de som stod utanför ville döda. De hade machetas som de skulle hugga ner dem med.
Och så stod de och sjöng. Det lät nästan som musiken i Lejonkungen, fast det antagligen var kampsånger om hur många de skulle döda eller nåt.
FY F*N!
SE FILMEN!
...
Dessutom, till alla er som påstår att engelsmän är fula, jag hittade ännu en snygg engelsman att lägga till i min lista på snygga engelsmän. Kanske publicerar den nån gång.

Kommentarer
Postat av: Malin

började direkt ladda ner den! så nu blir det filmtime ikväll :):)

2010-05-20 @ 16:34:47
URL: http://bjorkhopp.blogg.se/
Postat av: O

Får väl ta och se den då.. låter intressant ;)



Visa engelsmannen! haha!

2010-05-20 @ 17:12:51
Postat av: Malin

okej nu har jag sett den. den VAR grym. men kan ha vart den hemskaste film jag någonsins sett i hela mitt liv. satt och grina själv i min säng i min ensamhet.. nej fyfaaaaaan för våran värld alltså

2010-05-21 @ 00:40:11
URL: http://bjorkhopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0