Oorganiserat

Jag är inte den mest organiserade svensken kanske, men mitt huvud gör ont när jag tänker pa saknaden av organisation.
Som typisk svensk tänker jag, varför gör inte alla andra bara som vi gör?
Saker som stör mig:
- Varför kan man inte använda blandare istället för tvadelade kranar? Det är helt omöjligt att fa rätt tempratur i badet.
- Trafiken är helt otrolig! Kaos!
- Heltäckningsmattor istället för riktig uppvärmning och isolering.
-Att aka tag är inte det lättaste, för det är ofta ganska otydigt vilket tag som är vilket, speciellt pa en stor station, da star det ofta flera tag pa oerrongen samidigt.
-När man har hittat sitt tag sa upptäcker man snart det stora gapet mellan tag och perrong. Tagets trappsteg är mycket högre upp än perrongen och dessutom är det ett 30 cm mellan rum. För mig som är ung och vig är det inga problem, men när jag tog med en av The Residents själv pa en tagutflykt i helgen led jag. han är 75, halv blind och har funktionshinder. Yaaay! Lär av SJ! Handikappsanpassning!
Dessutom har jag ansvar för att organisera när jag och de andra volontärerna ska iväg. Det gör inte dom! När vi skulle till Doncaster bara antog dom att jag visste precis vart vi skulle, vilket jag inte gjorde, visste bara nästan. Vi gissade oss fram och fick fraga om vägen. Och tyskar som tycker att dom är sa organiserade!

Kommentarer
Postat av: O

Hehe kul med uppdatering! Tänk att man kan lära av SJ haha.. men just på den fronten stämmer det verkligen! Hur är jobbet? Spännande att höra! Kramis till dig <3

2010-10-13 @ 19:05:54
Postat av: Maria Salberg

hahahahahahahahahaha det är bra att komma hemifrån (Sverige) för att se hur bra vi har det....<3

2010-10-13 @ 20:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0