Det jag har velat berätta....

Jag vill berätta allt för er, allt som jag har upplevt den här manaden.
Jag har ju tyvärr inte bloggat sa nogrannt, men här är allt det jag skulle ha bloggat lite mer kontinuerligt:
  • Hur jag efter ca en manad börjar första hur man vet sillnaden om engelsmän menar att man ska dricka te eller äta kvällsmat. Eftersom de förvirrnade nog kallar kvällsmat för te utan att ens dricka te till krävs det lite eftertarnke. Sa sahär ligger det till (tror jag) om man ska dricka te maste man säga a cup of tea. Om man ska äta te säger man bara tea.
  • Hur jag första veckan skär upp halva tummen med en osthyvel. Det sprutade blod. Tydligen hade de inte haft en olycka här sedan 2006, men sa kom lilla jag...
  • Den mystiska lukten i vardagsrummet i varan lilla lägenhet som kanske kommer fran kylskapet som star där.
  • Heltäcknings mattor. Överallt.
  • Texas partyt som jag var pa i fredags. Ett gäng texasbor som jag träffade pa international students club anaordnade en väldigt lyckad kväll med texmex mat, hamburgare och linedance. Skrattade sa jag höll pa att dö.
  • Hur nagra av the residents aldrig slutar snacka- Hur andra älskar att springa runt i huset med sin tekopp och sked och klinka. Eller hur nagon inte vill nagot annat än att sova äta och dricka öl.
  • Att jag har börjat träna regelbundet.
  • Att Englands favorit program är friends som visas ca 4 ggr om dagen här.
  • Att jag tittar pa Wallander bara för att fa höra svenska, för svenska wallander visa här.
  • Hur jag bara hade lust att skrika I HATE THE POPEvarje gang en av the residents nämde paven under hans besök i England för ett tag sen. Personen pratade om paven 24/7...
  • Hur jag för en sekund sen fick feta deja vu känslan...
  • Hur trött jag är pa kvällarna men sa fort jag lägger mig i sängen är jag inte trött längre. Tack gode gud för eftermiddags skift.
  • Hur engelsmän har pommes till allt. Paj, pizza, pa mackan, till china mat, till curry...
  • Hur engelsmän tycker att chips är ett helt ok tillbehör till lunch.
  • Att jag har upptäckt ett nytt sätt att shoppa pa, charity shops! Billiga kläder fran vanliga affärer som inte är second-hand.
Som tur är allt detta väldokumnterat i min dagbok! :)

Kommentarer
Postat av: Olivia

Härligt att höra om allt som händer! Låter spännande och roligt tycker jag! Wih, tror du har det grymt där över havet! Hehe, wallander minsann, alltid kul att höra lite svenska kan jag tänka mig ;) Kram!

2010-09-26 @ 19:44:04
Postat av: Jannike

Åh lilla Sara, haha vi får bara hoppas på att du kommer därifrån levande :P Kram på dej :)

2010-09-28 @ 11:02:40
Postat av: Yvonne & Christer

Se upp för pommes! Lycka till med dina upplevelser

i dimman? Eller finns det fint väder på kobben?

Kram!

2010-10-09 @ 12:39:24
Postat av: Linnea

Ååå, låter som om du har det bra =) Vi saknar dig här hemma!!!

2010-10-19 @ 13:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0