Livet i Leeds

Ja, livet här flyter pa, nu har jag varit här i ca en vecka, och jag trivs verkligen!
De inneboende (de som jag är här för att ta hand om) är helt underbara, de andraa volontärerna är skyssta och personlaen är helt underbart omtänksamma!
I gar var jag och Mona inne i Leeds city och shoppade, det finns verkligen allt!
Man skulle kunna bränna hur mycket som helst!
Vilket jag inte ska göra saklart.
Och efter att vi hade lämmnat de inneboende akte vi förbi Leeds dyraste gata (skulle jag gissa) Husen var enorma!
Paväg därifran började de diskutera vad vi skulle ha till lunch och de sa nat som jag inte fattade vad det var.
Sen vände de sig till mig och fragade: Do  you like chipsn'buttehhhh? (lätet som avslutade maträtten)
Svar: Ehhh...? Whats... That?
Svar: Sandwish with chips on.
Svar: Okej... Sounds... Strange...
Svar av den äldre kvinnaan: Oh, it's lovely!
Svar: Yeah alright....
Det var faktiskt gott, men kanske inte sa nyttig lunch...? Annars far vi faktiskt riktigt bra mat, till kvällsmat at vi bakad potatis :) Desssutom sa de att de inte äter chipsn'buttehhh sa ofta.
Dessutom hände en annan lite komisk grej idag. Ungerskan Emese har ett takfönster i sitt rum, och igar började det regna för första gangen sen jag kom till Leeds och idag kom det mera regn. Emese hade fönstret öppet sa det regnade saklart in. Under fönstret star hennes säng, sa den är dyngsur. Hon maste sova pa soffan inatt... Stackars flicka. :(
Ja, det är väl lite update pa vad som har hänt de senaste dagarna. Annars tittar jag pa tv eller tar promenader när jag inte jobbar :)

Kommentarer
Postat av: O

Härligt att höra att du har det bra! Ser fram emot att höra mer under året! Så coolt att du är i Leeds nu! :D Ha dte bäst!

2010-09-07 @ 22:38:19
Postat av: Kristin

Låter ju skitbra! :) skulle du på den andra tfg-konferensen? om du ska det så ses vi där! och sen måste jag komma och hälsa på dig några dagar för det här stället gör mig galen än så länge! :)

2010-09-08 @ 22:20:56
Postat av: Maria Salberg

bra att du inte valde rummet med takfönster lilla gumman :D

saknar dig,du kan väl ringa/ kram mamma <3



P.S. tack för brevet,roligt att läsa om hur du har det.D.S.

2010-09-09 @ 21:50:24
Postat av: Johanna

jag som skaffat ett google konto nu o allt o så behöver jag inte det för att kommentera ;p haha illa med sängen :O har oxå lutande fönster men de regnar inte ned i min säng ;) hoppas du har de bra, verkar ju så iaf ;) KRAM

2010-09-16 @ 14:08:34
URL: http://chaoswithooutlimiits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0